Spårvägen badminton

Vår värdegrund

Spårvägens Badmintonförening har cirka 700 medlemmar, 500 aktiva spelare och ca 220 licensierade spelare ute på tävlingar i hela landet. Vi tränar och tävlar för att det är roligt och har många kunniga och utbildade tränare och assisterande tränare med massor av badminton- och tränarerfarenhet. I Enskede Rackethall bedrivs träning varje dag i veckan – ibland upp till tio träningsgrupper på samma dag.

Vår vision är att Spårvägen Badminton ska vara Sveriges bästa klubb inom vår idrott. Vi tycker det är viktigt att utveckla våra spelare inte bara badmintonmässigt utan även socialt, mentalt och fysiskt. Därför jobbar vi med nedanstående normer och värderingar

Vilja före talang

När vi ger våra spelare ökade träningsmöjligheter ser vi inte bara till vilka som är bäst och vilka som har bäst teknik, utan lägger även stor vikt vid vilja, ambition och intresse.

Alla ska få vara med

Vi har inget uppspel för att börja i klubben. Alla barn som anmäler sig till våra träningsgrupper får börja när det finns plats. Vi upprättar väntelistor som vi betar av i kronologisk ordning.

Jämlikhet

Vi behandlar alla lika oavsett kön, religion och etnisk tillhörighet.

Hyfs och fason

Vi vill fostra bra människor och inte bara bra badmintonspelare. Därför jobbar vi med hur vi uppför oss både på och utanför banan. Vi ska alltid visa respekt för varandra.

Spårvägens värderingar ska genomsyra hela verksamheten. Därför har vi tagit fram Spårvägenandan.

På träning:

Vi tränar för att det är roligt

Vi kommer i tid, med rätt utrustning till rätt plats

Vi uppträder schysst och är bra kompisar

Vi är positiva och gör vårt bästa

Vi tar ansvar för både vår och våra kompisars träning

Vi är koncentrerade

Vi har EGEN, tillräckligt stor och fylld vattenflaska

Vi lämnar inte träningen utan lov

Vi hör av oss om vi inte kan träna

På tävling:

Vi tävlar för att det är roligt